reklama

Bezplatná právna pomoc. Áno, aj to je možné.

Je to možné, ak som poberateľom dávky v hmotnej núdzi a príspevkov k dávke v hmotnej núdzi alebo môj súčasný a za 6 predošlých mesiacov uplynulý mesačný príjem nepresiahol sumu 272,41€.Ďalej,ak mám šancu na úspech v

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

V akých sporoch a situáciách mám nárok na právnu pomoc?

Centrum poskytuje právnu pomoc v občianskoprávnych, rodinných, pracovnoprávnych, obchodnoprávnych sporoch, v konaní pred súdom v správnom súdnictve a v konaní pred Ústavným súdom Slovenskej republiky. Spektrum sporov, v ktorých môžem žiadať o právnu pomoc, je rozsiahle, zasahuje do takmer každej oblastí našich životov. Či je to už spor manželov pri vysporiadávaní bezpodielového spoluvlastníctva, spor s mojim bývalým zamestnávateľom, kde mám za to, že si nesplnil svoje povinnosti vyplývajúce mu zo zákona a nevyplatil mi odstupné alebo ide o spor s bankou, ktorá mi poskytla úver.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako mám postupovať, ak chcem požiadať o poskytnutie právnej pomoci?

V prípade ak spĺňam podmienky uvedené v úvode, tak nasledujúcim krokom je podanie žiadosti. Žiadosť nájdem na internetovej stránke alebo na stránke Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky. Ďalšou možnosťou je osobne si prísť vziať tlačivo k žiadosti do kancelárie centra pomoci alebo požiadať centrum o zaslanie tlačiva žiadosti poštou. Centrum právnej pomoci nájdem v Bratislave, v Banskej Bystrici, v Košiciach, v Žiline, v Prešove, v Tvrdošíne, v Liptovskom Mikuláši, v Humennom, v Hlohovci, v Rimavskej Sobote, v Nových Zámkoch, vo Svidníku a v podobe konzultačného pracoviska vo Veľkom Krtíši, v Čadci, v Prievidzi a v Moldave nad Bodvou. Pri vypĺňaní žiadosti je potrebné dokázať svoj príjem v prípade ak nie som poberateľom dávky v hmotnej núdzi alebo príspevku k dávke v hmotnej núdzi. O tom či som naplnil podmienky pre poskytnutie právnej pomoci by malo centrum rozhodnúť do 30 dní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Akým spôsobom mi centrum pomôže?

Pomoc mi poskytne buď právnik centra, advokát alebo mediátor v prípade mediácie. Právna pomoc môže mať formu právneho poradenstva ( konzultácií), asistencie pri príprave žalobných návrhov a žiadostí, riadneho zastupovania pred súdom advokátom a asistencie pri mediácii, čiže pri mimosúdnom riešení sporu.

Mám právo na pomoc v prípade ak môj príjem presahuje 272,41€ ?

Áno. Mám právo na poskytnutie právnej pomoci s finančnou účasťou v rozsahu 20% trov právneho zastúpenia v prípade ak môj príjem presahuje 1,4-násobok sumy životného minima a súčasne nepresahuje 1,6-násobok uvedenej sumy. To znamená, že mám nárok na pomoc, ale po vyčíslení trov právneho zastúpenia som povinný zaplatiť 20% z vyčíslenej sumy. Rovnako ako pri bezplatnej právnej pomoci sa vyžaduje pre poskytnutie pomoci s finančnou účasťou podmienka úspešnosti sporu, resp. nemôže ísť o zrejmú bezúspešnosť sporu a hodnota sporu musí prevýšiť hodnotu minimálnej mzdy ustanovenej zákonom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viac informácii nájdete na stránke centra právnej pomoci www.legalaid.sk a v zákone č. 327/2005 Z.z. o poskytovaní právnej pomoci osobám v materiálnej núdzi a o zmene a doplnení zákona č. 586/2003 Z.z. o advokácii a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 8/2005 Z.z.

Suma životného minima pri plnoletej osobe je 194,58 €.

David Kapusta

David Kapusta

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Doma som študoval právo a v zahraničí financie. Pracujem ako daňový konzultant v oblasti transferového oceňovania. V roku 2018 som bol zvolený za poslanca mestského zastupiteľstva v Banskej Bystrici. Podpredseda klubu nezávislých poslancov - Banskobystrická alternatíva. Založil som blog a občianske združenie bystrickeveci.sk a dlhodobejšie sa zaujímam o problémy mesta. Angažujem sa, pretože chcem, aby sa nám tu žilo lepšie. Rád cestujem, spoznávam ľudí a čítam dobrú knihu. Najčastejšie ma nájdete v oddelení filozofie, ekonómie, politológie či histórie. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaOsobnéPrávoNezaradenáEurópska úniaVšeličoViera a náboženstvoHistória

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu