reklama

Moje hudobné nálezy 2016

YouTube algoritmus na odporúčanie, recenzie alebo kamaráti. Prišlo to samo. Nemusel som sliediť a predsa som sa dostal k viacerým hudobným nálezom ku ktorým sa rád vrátim. Nechajte sa inšpirovať. Snáď Vás niečo zaujme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Daïtro

Neholdujem hardcoru či screamo, ale francúzsky vreskot Daïtro ma rozbil. Lyončania sa spoliehajú na silné melódie, neskreslené a výrazné gitary. V porovnaní s podobnými žánrovými kapelami nepoužívajú výrazné crescendo, ale na vytvorenie pocitu uvoľnenia používajú skôr harmóniu než dynamiku. Ak hľadáte búrlivé výšiny pre psychohygienu a mentálny detox, tak Daïtro vás nesklamú. Ja si ich ukladám do mojej psyché lekárničky.

The Chameleons

Ak máte radi The Cure, tak nepohrdnete ani týmto britským post-punkovým zoskúpením, ktoré si prežilo svojich 15 minút slávy v 80. rokoch. Ležérny echo hlas Marka Burgessa a špecifický zvuk synťáku ARP String Ensemble, ktorý používali aj The Cure alebo Pink Floyd, dávajú kapele svojrázny a odlíšiteľný zvuk.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Maya Isacowitz

Izraelská hudobná scéna ja plná výnimočných talentov a Ma-ya patrí medzi nich. Jemné melódie a jej príjemný hlas majú uzdravujúci a upokojujúci učinok. Začala hrávať len pred niekoľkými rokmi a tento rok vydala nové veci, ktoré sú iné, no neustále originálne. Mazel Tov!

Paradis

Francúzsky pop a housové tempo v synergii s jemnou francúzštinou je hudba, ktorá Vás na chvíľu prenesie do jedného z klubov v parížskej Saint-Germain-des-Prés. Francúzske duo spolupracuje s Daft Punk, ktorí si tak vychovávajú svojich nástupcov.

Nathan Fake

Čo môže byť zlé z dielňe Ninja Tune label s vlajkovou loďou Bonobo. Nathan Fake vydal tento rok pod ich značkou nadpozemský singel Degreelessness. Staršie veci majú bližšie k podmanivému psychedelickému technu pri ktorom ostáva Nathanov silný a temný rukopis.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ryo Fukui

Japonského jazzového klaviristu spoznávam až po jeho smrti. V Marci nás opustil, ale jeho hudba ostala aj pre budúce generácie. Necítim sa hodný ani kvalifikovaný hodnotiť jeho tvorbu, jednoducho sa mi ľúbi. Posúďte sami.

Snowmine

Taký americký Indie chill. Neskutočne chytľavé piesne a výbušné refrény. Plné piesne s preskakujúcimi gitarovými rífmi, mocnými bicími a s občasným falzetom frontmana žnú úspech a prenikli aj mňa. Niekedy sa mi stane, že mám pocit, že počujem psychedelických Tame Impala inokedy britských The Foals, možno aj preto si ma získali. 

John Rutter

Anglický skladateľ a dirigent pracuje s nákazlivými melodickými invenciami. Zanecháva za sebou zväčša veľmi pozitívne skladby, plné svetla a pozitívnej energie. Niekedy až sentimentálne a presladené skladby mi vôbec neprekážajú. Ľahunká a počúvateľná orechestrálna a vokálna hudba nabáda k akejsi pokore, modlitbe či meditácii. Ak niečo príjemné k Vianočnej atmosfére, tak pokojne Rutterové vianočné koledy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetko dobré v roku 2017 a veľa dobrej hudby!

David Kapusta

David Kapusta

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Doma som študoval právo a v zahraničí financie. Pracujem ako daňový konzultant v oblasti transferového oceňovania. V roku 2018 som bol zvolený za poslanca mestského zastupiteľstva v Banskej Bystrici. Podpredseda klubu nezávislých poslancov - Banskobystrická alternatíva. Založil som blog a občianske združenie bystrickeveci.sk a dlhodobejšie sa zaujímam o problémy mesta. Angažujem sa, pretože chcem, aby sa nám tu žilo lepšie. Rád cestujem, spoznávam ľudí a čítam dobrú knihu. Najčastejšie ma nájdete v oddelení filozofie, ekonómie, politológie či histórie. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaOsobnéPrávoNezaradenáEurópska úniaVšeličoViera a náboženstvoHistória

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu